کد خبر 152924
۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۵
کمپین سازی در روابط عمومی عامل موفقیت سازمانی

یک روابط عمومی موفق می تواند با کمپین های هوشمند و هدفمند در تحقق هدف ارتباط با مخاطب نقش مهمی ایفا کند.

روابط عمومی ها در  سازمان‌ها، موسسات، شرکت‌ها همواره تلاش می کنند، ارتباط‌  با مردم بعنوان مخاطبین و کاربران سازمانی را تقویت نمایند .

 با گذر زمان راه‌ها و کانال‌های ارتباطی برای دسترسی  به مخاطب توسعه یافته و امروزه برگزاری  کمپین‌های روابط عمومی  نیز مورد استفاده وسیع قرار می گیرد .

بدون تردید ،برقراری ارتباط با مردم در دستگاههای دولتی از جمله اهداف مستمر روابط عمومی ها است که در صورت  اجرای دقیق کمپین روابط عمومی می‌تواند یک سازمان را در ایجاد ارتباط موثر با مخاطبین هدف موفق نماید.

 ارتباط و اتصال  مستمر با مخاطبان نقطه اصلی تمرکز در کمپین‌های دستگاه دولتی است که می تواند از طریق  برگزاری کمپین‌های اطلاع رسانی، آموزشی، فراخوان ایده ها ، تلاش برای تغییر رفتار  و فرهنگ محقق می شود  .
 روابط عمومی ها می توانند با تعریف اهداف آشکار و موردی در یک کمپین همواره هدف اصلی یعنی استمرار ارتباط با مردم ، دنبال کنند .

 نکته مهم در انتقال پیام و بهره وری از ایده‌های برتر  برای کمپین سازی، دقت عمل و سنجش در حین اجرای کمپین برای جلوگیری از انحراف کمپین به سمت اهداف دیگر است .

روابط عمومی ها باید بتوانند ، با پیش بینی نتایج احتمالی از موفقیت کمپین اطمینان حاصل نمایند .که این امر به عواملی برای اثر بخشی در جامعه هدف بستگی دارد.

نکته مهم دیگر برای موفقیت  کمپین روابط عمومی ،انتخابهای خلاقانه موضوعات کمپین بیش از یک رویداد یا انتشار یک خبر رسمی است.

در واقع  کمپین روابط عمومی نه تنها می‌تواند درک مخاطبان از یک موضوع را به‌کلی تغییر دهد بلکه می‌تواند بر رابطه‌ دستگاه دولتی یا خصوصی با روزنامه‌نگاران، اینفلوئنسرها، کارمندان و متخصصان نیز تاثیر داشته باشد.

باید توجه داشت که روابط عمومی در واقع مبتنی بر روابط انسانی بنا شده و انگاره های انسانی و اقتضائات ارتباط انسانی محور کمپین سازی است .

زمان اجرای کمپین و مصادف بودن زمانی با رویدادها و اتفاقاتی که در اطراف مخاطب رخ می دهد نقش بسیار موثری دارد ،بطور مثال در صورت بروز حوادث غیر مترقبه زلزله ،کمپین های معمولی به سرعت از مدار خارج خواهد شد .
یک روابط عمومی خلاق در بروز بحران ها نیز می تواند مانند مثال گفته شده با کمپین های انسانی و خیر خواهانه همچنان ارتباط خود را با مخاطب حفظ کند .

سمیه یگانه معاون روابط عمومی و امور بین الملل استانداری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha